Oh lykke. Kona og kamera på tur.

Endelig. Med gavekortet stolt i lomma gikk jeg til byen. Mine saumfaringer i forbrukertester, netttester, kameratester, evalueringer, devalueringer og slikt har resultert i en fast avgjørelse. På tide med nytt kamera av den kompakte sorten. Lite, lett og kjapt å bruke. Akkurat som dagligvaresjappa. Jeg valgte http://www.testvinnerene.no/2010/06/canon-powershot-sx210-is/. Masse gode kvaliteter. Kun minus for lite stilig ytre. Ja, ja, jeg kjenner meg igjen i den karakteristikken. Men fornøyd er jeg etter første kvelds innendørs knipsing.

Men nå skal jeg ut. Det er sol, snø, og kona skal bli med på ski. Oh, lykke. I tillegg har jeg jo nytt kamera.

Testbildene viser en zoomtest. Kameraet her hele 14x optisk zoom. Vår lizard fra Lanzarote ble skarp og nær på 6 m.

Det andre viser et minne fra Thailand, med litt julestjernepynt rester i forgrunn. Bra fokus.

Leave a comment